Thursday, March 7, 2013

Duit

Posted by ImpianHomes at Thursday, March 07, 2013
Sape yg taknak duit? Semorg nk duit. Sape yg x syg duit. Semorg syg duit. Cuma yg sedihnya, ptg tadi duit ku telah diragut dgn sekelip mata.

Aku bukan le diragut peragut. Tapi diragut cashier. Kejam x kejamnya cashier tu. Sanggup dia meragut duit org.

Ape yg mampu aku lakukan tadi?
1. Sob ba ro - SABAR walopun sedih, kecewa, konfius bercampur-baur.
2. Bawa bertenang. Duit boleh dicari ganti.
3. Ucapkan Innalillah hi wa inna lillah hirrojiun

4. Istighfar byk2.
5. Sabar lagi.. Tarik nafas dlm2.. Hembuss...sabar itu separuh dari iman. Payah juga nk pujuk hati bersabar rupa2nya. Sbb kdg2 timbul perasaan x dpt terima kenyataan. Astaghfirullah hal a'zim..
6. Yakin ini adalah ujian Allah.

7. Redha dgn musibah yg menimpa.
8. Berdoa' mohon Allah gantikan keadaan ini dgn keadaan yg lebih baik.
9. Sedar yg nikmat kurniaanNnya terlalu byk selama ini sedangkn duit yg diragut tadi terlalu kecil nilainya berbanding nikmat yg dikecapi selama aku hidup ni. Subhanallah..

Alkisahnya ptg td aku ke shopping complex.. Park kete d basement level. Dah abis urusan n nk blk, baru perasan tiket parking tercicir. Puas la mencari tp x jumpa jugak.

Pasrah la membayar denda rm50. Cashier yg aku maksudkan tu adalah cashier parking. Hihi itu lah xde rezeki nama nya. Mungkin rm50 itu rezeki org lain yg telah ku nafikan. Mungkin rm50 tu sepatutnya awal2 lagi aku m2u ke umah anak2 yatim yg memerlukan.

Hanya Allah yg tahu. Astaghfirullah hal a'zim.. Ampunkan aku ya Allah. Aku redha. Ini pengajaran.        Allah bayar cash. Seharusnya berbahagi rezeki krn di setiap rezeki, ada rezeki insan lain. X kira la rezeki ank yatim ker.. Rezeki parents ker.. Or even kucing.. WA..

0 comments:

Post a Comment

Tqvm sudi komen yer.. :)

 

Farra Honeydew Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review